Nasze liceum przystąpiło do projektu mLegitymacja – legitymacja mobilna, jako część aplikacji mObywatel.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję papierową dokumentu.  

mLegitymacja umożliwia weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w papierowej legitymacji. Posiada taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja wydana w wersji tradycyjnej.

Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:

    • potwierdzić, że jest się uczniem,
    • skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji papierowej.

Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!

Co zrobić, żeby otrzymać mLegitymację:

  1. Zapoznaj się z Regulaminem udostępnia mLegitymacji szkolnej w ALO Gliwice (dokument dostępny na dole strony).
  2. Pobierz wniosek o wydanie legitymacji i wypełnij (druki wniosków dostępne są dole strony).
  3. Przygotuj kolorowe zdjęcie w formie elektronicznej o rozdzielczości minimalnej 492 x 633 piksele i wielkości maksymalnej do 2,5 MB tak, aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 mm x 45 mm (szerokość x wysokość). Jak ma wyglądać taka fotka przeczytasz <tutaj>
    Możesz skorzystać z <kreatora zdjęć>, który pozwoli wykonać taką fotografię samodzielnie.
  4. Wypełniony, podpisany i zeskanowany wniosek wraz ze zdjęciem (plik nazwany: Nazwisko.Imie-klasa) wyślij z adresu szkolnego (google classroom) na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  5. Po otrzymaniu wiadomości na osobistą skrzynkę mailową (google classsroom) odbierz kod QR oraz hasło w sekretariacie szkoły. Musisz mieć ze sobą do okazania legitymację papierową.
  6. Zainstaluj na urządzeniu mobilnym aplikację mObywatel, następnie:
    • uruchom Aplikację mObywatel i zaloguj się do niej;
    • wybierz opcję dodaj mLegitymację;
    • zapoznaj się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji;
    • zapoznaj się z regulaminem i zaakceptuj go;
    • zapoznaj się z klauzulą informacyjną przetwarzania danych;
    • wyraź zgodę dla systemu na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona);
    • wprowadź (zeskanuj) kod QR otrzymany w szkole;
    • wprowadź kod aktywacyjny otrzymany w szkole;
    • zatwierdź komunikat i wczytaj dane legitymacji do Aplikacji mObywatel.

Aplikacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowania w systemie. Dokładna instrukcja instalacji mLegitymacji znajduje się na dole strony.

Dokumenty:

Regulamin_mLegitymacja.pdf

Instrukcja_mLegitymacja.pdf

wniosek_o_mLegitymację.pdf